21 ene 2013

Sobres.





La noticia la selmana (y, si m'apuren, del añu) ye la implicación del antiguu tesoreru del Partido Popular nun escándalu financieru que chisca a la plana mayor del partíu, dende antiguos ministros como Cascos, hasta los actuales líderes, como'l propiu Rajoy. Al paecer, Luis Bárcenas -nome del ex-ayalgueru- fízose con una fortuna de 22 millones d'euros que guardara, a traviés d'una empresa panameña, en Suiza y, gracies a la llexislación favorable en materia de captación de valores opacos del nuevu gobiernu popular, (vamos, l'amnistía fiscal), declaró un millonucu y sacó diez en llimpio. El casu ye que nun ta claro d'onde apaecieron tantes perres y, como ye normal, piénsase que yera al recostín de la financiación del partíu, escamada la xente con casos como la trama "Gürtel". 


Yo creo que yá se tardaba en falar, n'esti estáu, de la financiación de los partíos políticos, dalgo tan visiego como les propies cuentes de los políticos na Confederación Helvética. La llei permite que se caltengan en privao los datos, lo que priva al ciudadanu de conocer la cara B. Pero non de les cuentes, que ye lo de menos; si non de los programes. Sabiendo d'u vienen les perres, conozse pa quien llexislen, a quien defienden y a quien beneficien los partíos. Tolos partíos. Y por eso dengún se quier meter a sacu n'ello: les propuestes de tramitaciones de lleis de tresparencia quédense siempre nos políticos a nivel particular, nunca nun entren a valorar los ingresos de los partíos.

Les democracies representatives tienen esos riesgos. El ciudadanu vota y piensa qu'el partíu va representalu, ensin saber (o ensin querer vreyer) que los partíos van a beneficiar intereses d'empreses farmacéutiques (calteniendo precios más elevaos que nel restu Europa, lo que fai que la Sanidá salga más caro), enerxétiques (sofitando los cárteles ya oligopolios de les mesmes) y financieres (al abrir al mercáu tou tipu de bienes, dende la factura llétrica a la deuda pública). El casu ye que les factures pagámosles ente toos y los beneficios van a los bolsiyos d'unos pocos. Dempués, sorprendíos, cayemos na cuenta de que los políticos, al finar de los sos cargos públicos, entren nuna empresa d'ún d'estos tres sectores como asesores o directivos. 

A esto yo llámolo cobrar réditos. Y paezme peor, muncho peor, que pagar con sobres. Nel primer casu (igual que cuando se fai una mala xestión no público, dalgo que tampoco sal a la lluz), los políticos nunca nun van ser imputaos y solo la presión social énte ún con moral de serviciu (o blindáu por otres empreses) va conseguir la dimisión nel nuevu puestu. Nel otru casu, al menos, pue topase con un xuez y un fiscal con ganes de complicase la vida y ser imputáu, xulgáu y condergáu. (La pena ye que les polítiques d'indultos n'España ye muncho más ventayosa p'aquellos que tan averaos al poder que pal restu de ciudadanos)

Esto va quedar como un casu personal, como un pillu que se quiso enriquecer. Nun esperemos que dengún partíu, de los que xuega na tómbola democrática colos cartones pagaos por terceros, se ponga a prender el ventilador delantre'l cuchu, porque diba chisca-yos a toos y, el primeru, elli mesmu. Y güeyu col que se mueva, que va fuera. Nun sedría la primer vez. Por llástima, tampoco nun va ser la última.

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