22 sept 2011

Llárimes de cocodrilu


Tino Casal fue un heterodoxu de la música. Escomenzó a triunfar col grupu "Los archiduques", pero dexolu años dempués pa dir a Alemaña ya Inglaterra a estudiar arte.


"Lamento de gaitas" (Los archiduques)

Ellí conocerá nuevos movimientos culturales, ente los que destacará el glam asoleyáu por Brian Ferry y David Bowie, de los que beberá p'algamar el so estilu propiu que saldrá a la lluz col discu Neocasal, primeru en solitariu, nel añu 81. Diba romper asina cola idega de cantante melódicu que les discográfiques-y queríen imponer dempués de ganar nel Festival de Benidorm del 75, pa convertise nun referente absolutu de la nomada Movida Madrilana. Les crítiques fueron permales, pero'l LP vendióse mui bien, collechando un éstu de públicu sorprendente. "Champú de huevo" convirtióse nun himnu pal movimientu alternativu que taba naciendo en Madrid, por ser el primer cantar que llegara al gran públicu. Seguiríenlu otros artistes de la concida como Dómina d'oru del pop español.

"Champú de huevo"

Etiqueta Negra, espublizáu enl 83, diba suponer otru nuevu ésitu de ventes, dándo-y el discu d'oru al cantante. "Embrujada" foi'l cantar señeru de LP. En plena xira, lanza Hielo Rojo pal añu siguiente. Nuevu ésitu. Tal yera la popularidá de la música de Tino Casal, que la Vuelta España del añu 84 tendría como banda sonora l'estribiyu d'un de los cantares del discu: Pánico en el Edén.

"Pánico en el Edén"

La música del de Tudela-Agüeria gociaba d'una escelente salú. Pero llegó la so primera desgracia: nuna actuación tuerce un tobiyu y, testerón y automedicánsodse, sigue la xira mientres dos meses, ensin faer casu a los médicos, hasta que lu tienen qu'hospitalizar a vida o muerte pola necrosis na pienra. Foi tan grave la infección que s'espardió'l rumor de que tenía SIDA, enfermedá mui de moda na época y sambenitu d'aquellos artistes que se salíen de lo común.

Esti par d'años de parón sirvieron-y pa preparar el so meyor discu Lagrimas de cocodrilo, espublizáu nel añu 87, que tien como bandera la versión del canciu de Barry Ryan "Eloise", grabáu nos estudios Abbey Road de Londres, cola collaboración de la London Philarmonic Orchestra. El cantar y el discu fueron unos ésitos tremendos que llevaron a Tino Casal de nuevo a los números unos de les llistes de ventes y popularidá, perriba de grupos como Mecano o Radio Futura.

"Eloise"

Alcuérdome de canciar a glayíos "Eloise" y "Oro negro" na habitación d'atrás de la casa de la cai Caveda, mirando les semeyes del álbum onde apaecía un paisanón pintarrexeáu y vistíu con ropes anches y de brillos. Yeren sones estraños pal mío oyíu de guah.e de ocho o nueve años, acostumaos a ritmos más suaves y amables, como los de "La puerta de Alcalá" de Víctor y Ana, o'l "Venecia" de los Hombres G, o l'"Aire" de Mecano, etc. etc. Yera'l glam, que yá conociere tapecíu ente les lletres d'Alaska o la banda sonora de Dentro del laberinto (onde los diañinos de Jim Henson baillaben al son del so amu David Bowie), pero que tardare unos años más n'identificar. Pero yá me prestaren, ayenu a quien cantaba, que-y pasaba o que se rumoreaba d'elli.


"Pánico en el Edén"

Nel 90 saca Histeria, enllenu versiones, que nun asoleyaría un ésitu igual, pero que dexaría perlles como "Tal como soy", torna/camudamientu del clásicu de Roberta Flack "Killing me softly whith this song".


"Tal como soy"

De vuelta d'una fiesta na discoteca Ática, el coche onde diba de copilotu salse nuna curva por escesu de velocidá. Tino Casal dexa la vida escontra una farola de la N-501, al altor d'Aravaca el 22 de setiembre de 2011, fai venti años esti xueves. Llárimes de cocodrilu por esti artista xenial.

Pero quedó d'elli'l so trabayu musical. Y tolo que quiso tresmitir sigue vivo abondo cada vez qu'unos vigulines acompañaos d'una percusión lléctrica dexen pasu a la voz educada d'un home que-y canta a un huracán fechu muyer, vendedora d'amor y con pechos de goma-2 y nitroglecirina, de caricies que llaceren al so perru fiel, atrapáu na so propia rede.

No hay comentarios:

Publicar un comentario