5 jun 2011

El mayu 68 de nuesu.

Esti mayu de 2011 presumíase como un mes eleitoral más, enllenu de noticies fresques sobre los candidatos municipales, les claves autonómiques y estatales, los mítines y les pegaes de cartelos, los alderiques so los alderiques televisivos y toes eses coses que faen entretenides unes xornaes que valen pa hipotecar el futuru de los ciudadanos durante cuatro años.

Pero pasó daqué diferente: al rodiu de les idegues de revolución pacífica popular, plantegaes nel llibru d'Stéphane Hessel Indigne vous! (¡Indignáivos!), fáise una convocataria a una manifestación antisistema pal día 15 de mayu en delles ciudaes españoles, que se volvió reivindicación popular al plantase dalgunos manifestantes na Puerta del Sol de Madrid.

De mano, la nueche del domingu, apaeció como una colorista forma de protestar. Al día siguiente, la organización aumentó y les tiendes de campaña ficieron actu de presencia. Los días que siguieron, la acampada tornóse "Spanish Revolution" y, espardiéndose por toa España embaxo'l lema "Democracia Real Ya", dexó nun segundu planu la campaña eleitoral y solamente perdió les cabeceres de los telediarios pola traxedia del terremotu en Lorca.

La xente tiróse a la cai encantada de tener el so propio mayu del 68. A los madrilanos siguiéronlos los barceloneses y los valencianos. Por efeutu dominó, Xixón, Uviéu, Avilés y les cuenques, en Mieres y Sama, vieron como les sos places más importantes s'enllenaben de xente "indignada" poles polítiques oligárquiques resueltes pol Gobiernu d'España estos años. Facíense asamblees populares onde les resoluciones tomábense por consensu total, establecíense turnos de palabra bien estipulaos, pa que toos aquellos pudieren falar lo que-yos pruyera, y organizábense mini-ciudaes onde se podía alcontrar dende cartelos reivindicativos hasta cocines onde poder xintar.

Pero ensiguidina salieron a la lluz determinaes circunstancies ya idegues que me ficieron tastiar un gustu a mofu nesti movimientu.

La primera, reconozo que prexuiciu total de mío, que desconfío de los movimientos xurdíos por xeneración espontánea, que xueguen coles ilusiones de la xente pa pone-yos una bandera partidista delantre, he dicir que, pesie dalgunos intentos (como'l de dalgunos miembros de CC.OO en Xixón), nun se llegó a cumplir.

La segunda, l'asunción de la campaña #nun los votes, que pidía que la xente acudiera a les urnes el domingu, pero nun pa votar a los partíos más representaos, estoy ye, PSOE, PP y CiU. Esta campaña vinía sintiéndose dende marzu y yera independiente al movimientu antisistema que convocó les manifestaciones del domingu, pero en seguida algamó la importancia total, faciendo que les protestes fueren un mecigayu de propuestes con oxetivos mui poco concretos -por nun dicir que ná concretos-. En vez de buscar modelos alternativos y viables al sistema democráticu oligárquicu que carecemos, que yera l'oxetivu definíu de les manifestaciones, pasóse a buscar culpables a la situación de crisis y alcontráronse, ye nidio, nos políticos y nos bancos. Les decisiones tomaes a partir d'entós poles asamblees pasaron a ser d'un posibilismu tan aplastante qu'a los voceros nun-yos quedó más remediu -anque igual taben encantaos, nun sé- de dicir que les protestes nun yeren antisistema, que se quería cambiar el modelu políticu dende dientro.

Esti fechu propició la apaición de la tercera torga, pa min, d'esti movimientu: la manipulación informativa. Porque ye manipular el faer creyer a les persones coses que nun son, a sabiendes. Y pasó cola tema'l drechu al votu: #nun los votes nun yera estensible a tolos partíos, los minoritarios (ente los que s'alcontraben IU y UPyD) salvábense; asina que lo "bueno" yera dir a votar, a faer usu d'esi drechu que se tien pa camudar les realidaes y, entós, fue cuando se mintió: díxose que'l votu en blancu yera una forma de protesta, que'l votu nulu yera una realidá política y que l'abstención yera tirar el votu. ¡Increyíble! Pero cierto. La xente, nun exerciciu de credulidá irresponsable y d'ignorancia pa énte los sos drechos, creyólo de cau a rau.

El mesmu domingu de les eleiciones, pela mañana, apurriéronme un documentu coles midíes aprobaes por consensu pola asamblea madrilana. Podíen salvase un par d'elles (como la pitición de la puesta en marcha efeutiva de la llei de dependencia o la propuesta d'un repartu más equilibráu del trabayu, mediante la reducción de la xornada), pero el restu, si nun yeren inviables (como les tocantes a la regulación de les entidaes financieres) yeren absurdes dafechu (como la de dar representatividá nel Congresu al votu en blancu y al nulu). Pero, lo peor, ye que nun se trataben temes de relevancia estructural: nun se facía crítica al modelu sindical sistémicu, nin a la financiación de los partíos; nun s'atendía a los modelos enerxéticos, de salú y seguridá social, nin d'educacion (salvo temes puntuales y secundarios); tampoco se falaba de la burocratización de les alministraciones nin del sistema vitaliciu d'empeaos públicos; facíase crítica del gastu militar, que se pidía reducir pero non onde reducir; y malpenes se trataben les carencies de drechos humanos, salvo les torgues a la llibertá de prensa y al accesu a una vivienda digna.

Ensin embargu, l'analís so'l sistema eleictoral y de representación índa yera peor. Solo se facía referencia a la inxusticia de la llei d'Hont, de repartu de los representantes pol índiz de cociente mayor, pa cayer nel prexuiciu infundáu de la sobrerepresentación de los partíos nacionalistes. Nun se falaba del repartu desproporcionáu de diputaos por circunscripciones provinciales (dempués saldría la propuesta de la circunscripción única, nun exerciciu total de incongruencia, pero que volvía dar ventaya a los dos partíos anteriormente citaos), nin a la sobrerepresentación de los partíos mayoritarios PP y PSOE. Y, por último, incidíase na responsabilidá de los diputaos a la hora de dir al Congresu, pero en dengún sitiu se-yos pruyía a dir a falar colos sos representaos (claro, l'escañu del votu en blanco diba tenelo difícil). En fin... cero democracia direuta y muncho dise poles rames.

La victoria casi total de la drecha n'España y los resultaos -amenorgaos respeuto a les perspeutives- d'UPyD y d'IU nel total estatal, fizo que la xente se diera cuenta de que les parrafaes respeuto al votu en blancu y al nulu nun yeren efeutives (anque pola vergoña, por vese manipulaos o por sintise parte d'un grupu, callen). La "Spanish Revolution" vio como se reducía abando n'apoyos y n'acampaos, salvo en Madrid y Barcelona, onde un desaloxu brutal por parte los mossos d'escuadra dio un nuevu emburrión. La plaza Mayor de Xixón y La Escandalera n'Uviéu quedaron reducíes a la mínima espresión, con unos voceros que nun veíen con malos güeyos la monarquía constitucional pero que, a la escontra, nun taben d'alcuerdu col establecimientu d'asamblees nos barrios.

Anguaño, esta mesma tarde de domingu de xunu, les diferentes asamblees tan tratando la forma más honrosa de desmantelar les acampaes, calteniendo l'espiritu asambleariu dende casa, una vegada por selmana.

Énte esti movimientu puen tenese visiones positives o negatives, que van dende les qu'entienden que ye bueno que la xente se movilice hasta les qu'acolumbren que van sirvir solo pa tener a la xente tranquilino en casa durante una temporadina dempués d'entender qu'esti sistema nun se camuda d'esta forma, que los políticos, a los que nun-yos favoreció, tan sordos y que a daquellos que sí, enseguidina-yos va volver la sordera.

En definitiva, la mío xeneración yá tuvo el so mes de mayu reivindicativu. El mayu del 2011. La "Spanish Revolution".


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