28 abr 2012

D'elefantes, terroristes y Evites Perón.



Esti mes d'abril fue bastante movíu y, a falta d'un par de díes pa que fine, índa promete siguir siéndolo. La crisis del sistema captialista, tapáu polos medios de comunicación y pol estamentu políticu como una crisis ecomómica ensin más, ta, pocoñín a poco, camudando nuna crisis del sistema democráticu español. Si dalguien tira de la manta pa tapar la tiesta, acaba destapando los pies: si se cuida de nun perxudicar a les mentes pensantes financieres, acábase por dexar mal paraos los cimientos onde se sofitaba la democracia española: rei, nexu América-Europa y drechos sociales.

La monarquía española ye la institución pola cual se caltién España xunida. Estes nun son pallabres de mío, sinón la xustificación usada mientras la Transición pa tragar col agasayu que supunxo l'aceutación del testamentu franquista: Juan Carlos I, rei d'España. Y a la Hestoria se remitíen: tolos intentos por caltener la paz fuera la monarquía, acabron mal. Y la xente, que taba familiarizada con un mozu altu, rubiu, bien educáu y con talante de diálogu, nun solo nun tragó, sinón que lo vio con buenos güeyos, hasta'l puntu de que munchos se nomaron "juancarlistas" (pol vezu de tener un referente personalista, dempués de cuarenta años col brazu al altu). Quienes falaben de República (la mayor parte, ensin xacíu pola falta de propuestes concretes) yeren vistos como fatos que nun atalantaben tolo bueno que ficiera'l monarca. Pero ye que, hasta les mínimes protestes escontra les actiúes del titular del palaciu La Zarzuela (que non "Zarzuela" a seques, por favor, qu'aldeganismu llingüísticu ye la economía de pallabres), yeren entendíes como falta gorda, de tarxeta mariella rozando la colorada, con sentencies xudiciales de multes, secuestros d'ediciones de revistes y arrestos. Y, en tolos casos, cola acusación de ser unos antiespañoles de llibru, volviendo, otra vuelta, a la conexión monarquía-nación española.

Pero estos meses, la Casa Real perdió les prebendes informatives llambeculeres y saltaron a la voz pública (de la mano de los mesmos medios que callen los tracamundios del Santander, FarmaEspaña o ENRESA) los pufos d'un xenru, les fuxides de pinza del otru col so primer nietu y los pufos y fuxides de pinza de so. En menos de tres meses, don Juan Carlos quedó como un auténticu gochu en cuantes a cabezaleru de familia, dándo-y la espalda a la fía pa salvar el so culu; quedó como un auténticu gochu como güelu, tando de cacería d'elefantes n'África cuando'l nietu se pegare un tiru nel pié; y quedare como un gochu como maríu, por andar de safaris con una princesa alemana de meyor ver que la muyer griega qu'escucha ópera y malpenes fala español. Y toes eses coses, dánme lo mesmo, porque yo nun me meto en la vida de los demás. Tampoco veo mal que cace, elefantes o lo que seya; anque nun me paezca una afición plausible. Lo que me pruye ye qu'el rei nun taba cumpliendo coles sos funciones reales, representando mal al Estáu que lu tien como Xefe, ufiertando una imaxen de desorganización al restu'l mundu... y que la xente se conforme con unes disculpes atatexaes a la puerta d'un hospital. Eso val pa un guah.e d'ocho años que-y quita los cromos a otru y lu pillen. Pero pa un rei... Si se llega a tirar el farol de poner el so cargu a disposición del Parlamentu, sabiendo como se sabe que lu diben a llevar en parigüeles, hasta Anguita y fai la ola por ser l'únicu n'España en dar la cara. Pero, claro ta, qu'el másimu representante del sistema democráticu d'esti reinu dé la cara, ye muncho pidir.

(Vuelvo a dicir que si llego a espublizar esto va un añu, diba tener delles demandes por inxuries al Rei. Y que nun s'entienda esto como un progresu nel drechu de llibre pensamientu, porque ye solo una forma de distrayer l'atención de los braeros problemes)

Por otru lláu, l'Arxentina, cola so presidente Kirschner a la tiesta, cual Evita New Age, decide nacionalizar YPF, la empresa petrolera del llugar que fuere vendía a Repsol va dellos años, cuando'l territoriu arxentinu nun yera la potencia petrolífera y gasística que ye anguaño gracies, tolo hai que dicir, al buen faer de Repsol. El Senáu arxentín acaba d'aprobar la midía, con delles voces a la escontra (que dempués me prestará comentar).
Y, enantes, Repsol tira de la pernera'l pantalón a Rajoy pa que la defienda, como empresa española que ye. De lo que s'olviden dende la cúpula de Repsol ye que yá nun ye una empresa española, porque fuere privatizada a finales de los 80; tamién escaecen que'l so crecimientu económicu nun se vio acompañáu por un repartu de beneficios ente los españoles, nin si quiera nuna meyora de les condiciones pal consumu carburantes, por exemplu; y tamién s'olviden de que, al internacionalizar la producción, la mayor parte de los impuestos como empresa, taben pagándose a otres faciendes non dependientes de la española (nel casu de los direutivos, yá nin falo). ¿Cómo se pue dicir que Repsol ye una empresa española? Ye una multinacional y los sos intereses, nun yeren españoles, sinón empresariales. Que vayan a los tribunales y lo solucionen. (La carcaxada qu'echaren los lores y los comunes británicos, si BP acudiere a ellos pa que mediaren con otru estáu polos sos conflictor (por exemplu, nel casu la plataforma que s'hundió nel Golfu de Máxicu, con Estaos Xuníos), diba sintise hasta nes Falkland malvinianes.

La idega de la Kirschner ye nacionalizar esa empresa porque Arxentina, un de los principales esportadores de petroleu, nun ye autosuciente y tien que compralo fuera, más caro. Asina dicho, solo un neciu pue entender que puen más les razones económiques de los empresarios privilexiaos por gobiernos anteriores col monopoliu petrolíferu y que yá algamaron los sos beneficios, que los drechos de los ciudadanos arxentinos a esfrutar de les sos riqueces. El pero bien (lo que me prestaba comentar más enriba) cuando les mídies van encaminaes a favorecer a grupos empresariales oligárquicos del país, que sofitaron les campañes de la presidenta (y del so maríu fallecíu), y non p'algamar una compañía petrolífera pública que beneficie a tol pueblu.

Seya como seya, la polémica prendió como un conflictu entre Arxentina y España, quedando les relaiciones ente Arxentina/Latinoamérica y España/Xunión Europea (qu'al final dexó a Rajoy solu, quien tuvo qu'acudir a doña Hillary a la gueta de sofitu internacional) bastante perxudicaes. Y en dengún sitiu se pretendió ver l'abusu de poder de Repsol pa colos arxentinos, esplotando los sos recursos ensin dexar riqueza nel país, nin pa colos españoles, a los que s'acude solo en momentos críticos (lo que nun ye nuevo ente les grandes empreses).

Pero, ensin dubia, lo más preocupante d'esti mes, por enriba d'estes dos caxigalines qu'a los ciudadanos d'infantería nun mos tienen qu'afeutar lo más mínimo, ye'l recorte de drechos sociales que se ta faciendo n'España al amparu de los axustes económicos pa iguar el déficit. Nun me voi detener nes midíes apurríes pa la Sanidá, nin pa la Educación, nin pa los Servicios Sociales, nin pa les Alministraciones Públiques non centrales, que tamién son coses mui graves relatives a los drechos humanos. Quiero falar, como exemplu, de la revisión del Drechu de reunión.

Como la mayor parte d'estes midíes van a la escontra de los drechos humanos y de los recoyíos pola Constitución, pero la Xusticia nun les echa p'atrás, la xente garró por vezu salir a la cai a protestar. Pero va de sieglos, nun ye d'anguaño. Organizándose en grupos, les mases populares protesten escontra'l poder que nun surde d'elles -por más qu'el poder asina lo diga- de les formes más diferentes. Fitos na Hestoria foron la Revolución de los Claveles, onde los portugueses poníen estes flores nos cañones de los fusiles del exércitu movilizáu pa llibrase d'una perfeutamente llegal dictadura o, n'otru exemplu estudiáu nes escueles como símbolu de llibertá, la Revolución Francesa, onde los franceses pasaron pola guillotina a los nobles y al rei, pesie a qu'estos taben llexitimaos pal so comportamientu despóticu y autoritariu poles lleis.

El casu ye que l'Estáu español quier blindase escontra esti tipu de movilizaciones, promulgando lleis que penen a los protestantes con terroristes, si s'oponen a los dictámenes policiales. Pero nun se queda ehí la cosa: pue ser hasta entendible que dalguien identifique a un violentu manifestante que ruempe un cristal o quema un contenedor, con un mozu de la kale-borroka vasca. Ye tremendo yá qu'esto seya considerao terrorismu (y ye una de delles coses poles qu'España nun pasa los esámenes de les organizaciones pro-drechos civilies más importantes, como Human Rigth Watch o Amnistía Internacional). Pero ye que, poles mesmes, la desobediencia pasiva, tamién ye terrorismu n'España.

Tengo claro que convertir España nun estáu policial nun va ser bueno pa esti sistema democráticu que ta maureciendo a los güeyos de los sos ciudadanos, ca vez más cansaos de medíes de recorte y más descontentos colos sos políticos. Pero tírome de los pelos al ver como muncha xente tovía sal en defensa'l rei, aplaudiendo los sos tatexos esculpatorios, o como la mesma y más, pide glayando represalies escontra Arxentina "por quitamos coses". Tienen suerte daquellos que viven bien col sistema equí de tener una ciudadanía tan desconocedora de los sos drechos y, lo que ye más triste, de la so realidá, inmutable salvo cuando Messi o Sergio Ramos fallen un penalty. Pero claro: yo soi un terrorista, que nin caza elefantes nin gasta un duru en gasolina.

No hay comentarios:

Publicar un comentario