9 nov 2011

El conceyu los pitos del cisne


Esta selmana viera como dos monstruos de la política, como Papandreu y Berlusconi, tuvieron que plegase a los que dicíen los mercaos financieros: "Moninos, sobráis. Queremos xente que faiga lo que pidimos ensin rechistar. Equí, mandamos nosotros".
Vínome yá col griegu (y esti día, col intalianu acabó de llegame), un canciu que dende va años me presta: Cygnet committee ("El conceyu los pitos del cisne"), del álbum Space Oddity, del mío almiradísimu David Bowie. Paseme un par d'hores tornándola y espero que vos preste (anque en vez de versificala, toméme la llibertá de redactala como una narración curtia: porque Bowie nun la canta, nárrala a trés voces).
A mín abúltame un espeyu nidiu pal mundiu que nos ta tocando vivir.

"El conceyu los pitos del cisne"

Bendígovos con llocura. Trístemente, igual que m'ato los zapatos. Dacuando, quiérovos mal, anque dame que cuando toca. Por vosotros ye polo que necesito descansar. Porque sois quienes me ponéis a prueba.

Tanto se perdiere y hai tan poco nuevo... y, como'l gorrión-y fai los coros al amanecer por si dalguien lu siente, el Creyente siéntase solu, avieyando y amargándose.

"Di-yos la vida, di-yosla a toos... y baldiaron la mio alma, tan seca, y esprimí'l mio corazón pa calmar los sos dolores. Nun cuiden si me queda dalgo d'aquello, porque na nun pue sustituyilos. Y yo, ¿qué? ¿Quién empoderó los sos esfuercios por ser llibres? Les pallabres de sofitu y ciñu y afalagu. Abrí les puertes que tuvieren bloquiao'l so camín. Y apoyé la so causa pa guialos, por tan poco a cambiu.
"Yo arruineme por aquellos, aquellos que'l so clamor s'enllenaba de paz y tranquilidá, aquellos que falaben d'un mundu nuevu, de nuevos caminos siempre, aquellos que calteníen les sos promeses d'esperanzame y d'honrame."

Bendígovos con llocura. Trístemente, igual que m'ato los zapatos. Dacuando, quiérovos mal, anque dame que cuando toca. Por vosotros ye polo que necesito descansar. Porque sois quienes me ponéis a prueba.

* * *

Tanto se perdiere y hai tan poco nuevo... y, como sal el sol y parpaguía encima de mío, los míos amigos charren de la gloria, de suaños inenarrables, onde too ye Dios y Dios ye solo una pallabra.

"Teníamos un amigu, un charlatán, que falaba de los munchos poderes que tenía. Nun yera'l meyor de los homes, pero yera'l de nos. Usámoslu. Permitímos-y qu'usare los sos poderes. Dexamos que cubriera les nueses necesidaes. Anguaño, somos fuertes.

El camín ta llegando al so fin. Los condenaos yá nun tienen tiempu pa camudar agora. Nun queden fiches na bolsa de la fortuna nel nuestru camín. Les pistoles silencioses del amor van disparar al cielu. Derrumbamos la frallada estructura construyía n'años. Les nuestres armes fueron les llingües que lloraben de rabia.

"Donde taba'l dineru, plantamos la grana'l resurdimientu y apuñalamos a los nuestros padres pola espalda. Fiyos de la suciedá, metíos en negocios sucios, odiando al traviés de les nuestres mangues. Sí, y tayamos el gargüelu de la Ilesia católica, apedriando al probe, con conseñes tal que: "Prestaríamos que pudieres oyir", "Amor ye tolo que necesitamos", "Pasa de los problemes", "Pasa de la to madre", "Corta colos amigos", "Pisa al to hermanu o elli te lo fadrá a ti al final".

"Y sabemos que la bandera l'amor ta en tolo alto. Y podemos obligate a que seyas llibre. Y podemos forzate a creyas."

* * *

Y cierro los güeyos y machaco'l cerebru pa recordar que lleera una vez un llibru onde unos amantes yeren asesinaos porque nun conocíen les pallabres del estribillu de los Estaos Llibres, que dicía: "Yo creo en el Poder del Bien, creo nel Estáu del Amor, llucharé polos Drechos que seyan buenos, y mataré pola Bondá de la Llucha polos Drechos que seyan buenos".

Y abro los güeyos y miro alrodiu y veo a un neñu que xaz muertu en suelu. Mientres una desvenceyada máquina del amor pasa peles files de la desolación, destrozando homes y muyeres, sintiendo la so orden, pero ensin oyir na nun más, ensin oyir a naide. Solo los glayíos de los vieyos ricos.

Y yo quiero creyer, na llocura que se noma "Agora". Y quiero creyer qu'una lluz ta brillando al travies. D'alguna manera.

Y yo quiero creyer. Y tu quies creyer. Y nosotros queremos creyer. Y queremos vivir.

Queremos vivir.

Quiero vivir.

Vive.


No hay comentarios:

Publicar un comentario