9 may 2011

La mani.


El vienres caberu cellebróse'l Día de les Lletres Asturianes, dientro de los actos de la Selmana de les Lletres Asturianes que sirven pa nun cayer nel escaezu de la situación actual de la cultura y la llingua asturiana nel so país. Fíxose un homenax al escritor Mánfer de la Llera y reconocióse'l llabor científicu del profesor lleonés Morala y el sofitu valeru del ciclista xixonés Chechu Rubiera, nun actu nel teatru Campoamor d'Uviéu. Y, enantes, una manifestación popular pela cai Uría de la capital.
La organización d'esti alcuentru de persones con evidente implicación pa cola causa de la llingua asturiana va a cargu de la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana, organización que lo diz too col so nome. Hai otros coleutivos colos mesmos oxetivos, pero hai de reconocer qu'esti fai los dos eventos más reconocibles de la llucha pola oficialidá: la manifestación y el conciertu.
Detrás de la pancarta "L'asturianu llingua oficial. Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana", y de les pandereteres qu'abren la marcha, atrópense diferentes organizaciones y entidaes de calter políticu, social y sindical. Toos ellos tienen el mesmu interés pola llingua, nun voi discutir eso. Pero les formes nun siempre son les mesmes. Y muncho menos, en períodu elleitoral como tamos.
Detrás del cartelu del Bloque por Asturies-UNA, ondeaba una gran cantidá de banderes de dambos partíos coaligaos pal 22 de mayu. Detrás de la de Conceyu Abiertu, la xente formaba cola galana d'Andecha Astur. URAS-PAS, ensín escondese, yá pidíen el votu na so pancarta, a lo grande, recordando que solo ellos defendieron siempre l'asturianu. (Nun sé que ye pior, si disimular o metela dafechu)
El casu ye que siempre me fastidiaron muncho les manifestaciones de tou tipu, porque les entiendo más dixebradores que xunificadores. La xente que va, en vez d'atender l'oxetivu principal de la protesta, fai cuentes pa ver si la so parte ye más multitudinaria que la d'otros o que les persones son de mayor valía que les que van delantre o detrás. Nel casu de les "manis" de la oficialidá dase el casu, amás, de les miraes soprendíes y/o discriminatories de la xente que pasa a la escontra, ayenos al xaréu gaites y glayíos de los manifestantes de bandera al hombru, afirmándose cola sorisa aquello de "¡Tan llocos estos romanos!". (Dende dientro piénsase d'ellos o bien que son unos insolidarios, que lo son, o unos auténticos fachas).
Y yo siempre que llega esti día entrúgome pa qué voi dir. Nin tengo porqué simular, nin pertenezco afeutivamente a dengún grupu ellí representáu pa sofitalu poniéndome detrás del so cartel, nin creyo na efeutividá d'esti tipu de midíes más que pa ponese a males cola xente cola que coincidimos, al menos, nun aspeutu de la vida, nun oxetivu de los nuestros movimientos y pensamientos nun país onde somos gran minoría.
Non, yo nun voi a estos xareos. Nun me fai falta defender l'asturianu nuna manifestación porque nun dexo d'usar la mio llingua cuando falo y escribo, cuando me parto'l morru con xente que se ríe de mín por facelo o piensa que soi un llorón por defender los míos drechos "cuando hai otres coses más importantes por facer". Cuando me llamen nacionalista, asturtzale, talibán de montera picona, bablista, catetu o aldeanu. Cuando m'apunten col deu por ser diferente y tar arguyosu de selo.
Yo manifiéstome 365 díes al añu -nun descansando bisiestos-, ensin más bandera al hombru que los míos drechos.

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