30 mar 2013

L'escrache



L'escrache ye una forma de protesta civil pola que activistes pro-drechos humanos denuncien en público a persones o coleutivos que los torguen, averándose a los llares particulares o trabayos de los mesmos. La fórmula aniciárase durante los años 90 del pasáu sieglu n'Arxentina, como rempuesta del grupu "Hijos" a la política d'indultos d'altos cargos de la dictadura militar, executada pol presidente Menem. Ente otres aiciones, entamaron parillaes, representaciones teatrales, pegada de carteles y espliegue de pancartes, tirada de güevos y hasta representaciones teatrales.


Estes últimes selmanes, l'escrache salió a l'actualidá estatal poles aiciones protagonizaes pola Plataforma d'Afectaos pola Hipoteca (PAH), onde siguíen a cargos públicos del Partido Popular peles cais y los esperaben nos domicilios y nes sedes del partíu a que salieren. La PAH acusa esplícitamente a los políticos d'esti partíu de permitir de facto'l desaniciu del drechu a una vivienda digna, favoreciendo los intereses financieros percima de los drechos humanos. 

Como la meyor forma de defendese nun momentu onde los argumentos nun son de pesu, sinón qu'importen más l'escándalu y la repercusión mediática del comentariu, la estratexa'l PP, en boca de la delegada del Gobiernu en Madrid, Cristina Cifuentes, fue comparar a la PAH al movimientu secesionista vascu, averando los escraches a la kale borroka. Esti posicionamientu ye mui común nel PP y siempre-y diera buenos resultaos, polo menos hasta los atentaos del 11-M. Pero ye una auténtica ensinvergonzonería. (Anque de vergoña nel PP, saben poco). 

Una de les denunciantes d'esti tipu d'aiciones escontra la so persona fue Carmen Maniega, una diputada a Cortes por Asturies, que dexó constancia na Policía que fuere acosada, ente otres ocaciones, "a la salida de una reunión de Federación Asturiana de Concejos 'al grito de asesina, criminal y sinvergüenza'". La Plataforma n'Asturies, negábalo. UPyD, defendía a la diputada, solidarizándose con ella. Puntos de vista que falen de por sí respeto a la tema los drechos.

L'escrache nun almite medies tintes: o se ta a favor o se ta en contra. El casu ye que nun ye illegal. Munchos de los qu'anguaño se rasguen les vistidures pidiendo midíes contundentes pa contra esta aición de denuncia de quien persigue los drechos universales, nunca nun se pararon a pensar qu'el famosu cobrador del frac tien la mesma conducta, anque moralmente bien se diferencia del escrache: esti puxa por cobrar unes perres adeudaes y los otros, polos sos drechos.
Pela mio parte, siempre me paeció xusto que la xente denunciara públicamente a quien ye un mal xestor y se va dir de rosites y, sobre too, a quien, tando nun puestu de responsabilidá pública fai llabor pol espoxigue de privilexos a la escontra de los drechos universales. A la PAH, con estes aiciones, nun-y falten razones (anque dende'l mio puntu de vista, les aiciones habríen de compartise con más partíos y sectores sociales): les torgues d'esti sistema capitalista, onde se prima la rentabilidá particular a los beneficios xenerales y onde un euro en bolsiyu apropiáu val más qu'una persona de la cai, tan siendo defendíes a ultranza polos partíos sistémicos, porque n'ello-yos va'l presente y el futuru, y sofitaos por unos medios de comunicación y un sector financieru qu'esporpollen recios onde la xente alcuentra llamuergues.

N'Asturies l'escrache nun ye un modelu d'aición nuevu, porque lleva protagonizándolu años la Xunta pola Defensa de la Llingüa Asturiana mediante'l personaxe de "la Pita". Dempués de que la Delegación del Gobiernu n'Asturies-y prohibiera tayantemente protestar a les puertes de la Xunta Xeneral del Principáu escontra les polítques amenorgadores de los drechos de los asturfalantes protagonizaes polos distintos gobiernos socialistes, la imaxinación creyó esti personaxe, que trayía la pita en persona, pero ensin xiblatos. Canta'l grupu Skama la Rede: "Yá llegó la Pita/col déu acusador/p'apuntar al presidente/presidente represor". Esi presidente nun yera otru que Vicente Álvarez Areces.



A muncha xente socialista, qu'aplaude l'escrache a políticos del Partíu Popular, abluca-y la Pita, hasta la sientes como una payasada. Por embargu, la Pita cumple cola función social de nun dexar que'l somorgamientu los drechos d'una parte la población ye un fechu tovía güei. Igual que la PAH.
Espero que dambes lluches se superen pronto y la xente tenga la posibilidá d'acceder a una vivienda digno onde esfrutar de la so identidá ensin torgues.


No hay comentarios:

Publicar un comentario